Vi har en klubbsaga som er åpen for alle som vil være med.  Årets klubbsaga er:

Dungeon World

“If there is treasure to be found there, then we will conquer it”. “We’ve seen what our enemies can do, now we must answer them”. “Over their horizon, we may find our new home”. The reasons for the breaches were as many and varied as the world that committed them, and who could blame them? All across the planes of existence, one weak point in the weave of realities shone out to every court wizard, university astrologic and two-bit mystic at once, and every planar traveling civilization separately decided to separately work towards the same goal: Eyrrvegr, a never-ending expanse of coal colored desert. Every opening in the weave forced through a vessel and a crew. Pieces of culture sentenced to explore the new world, blind to the damage the mass immigration caused this reality. Now everything, everywhere, a little at a time bleeds into Eyrrvegr, while those inside are unable to leave. A century later, the rogue nation Mogrfold, a vast union of unfathomable diversity, has formed out of the remnants of hundreds of expeditions that failed, and now aims to carve out a settlement fit to thrive.
This campaign would be set in the homebrewed world of Eyrrvegr, a nexus of interdimensional, unintentioned travel. Players will be part of the spontaneously birthed “pirate” nation, Mogrfold, formed a century after every outside civilization has given up on exploring and settling this barren world that only seems to have one resource in abundance: Sands black as pitch.
The game will be played with the Dungeon World system, a powered-by-the-apocalypse game, which is chosen for its ease of play and understanding, both for players and game masters. We are very behind schedule as far as planning and writing and everything goes, though for now the test sessions we’ve had during summer have been very helpful (and I’d argue successful).
Home page of the system: https://dungeon-world.com/
The system’s very helpful SRD: https://www.dungeonworldsrd.com/
Torgeir Engen

Klubbsagaen er en stor rollespillsaga med flere spilledere og spilling (stort sett) hver klubbkveld, der hvem som helst kan lage rollepersoner eller få låne en ferdig rolleperson, og bli med å spille for en kveld eller flere.

Det spilles også rollespill utenom klubbkveldene, gjerne i lengre sagaer der de samme spillerne spiller de samme personene over tid, med en spillkveld eller to i måneden. Hvis du har lyst til å bli med i en rollespillsaga, så snakk med folk, hør om det er noen som er i ferd med å starte en ny saga du kan være med i. Hvis du vil være spilleder og trenger spillere, si fra til folk, så får du snart spillere nok.

Klubbsagaene

Hexagons klubbsaga er en stor rollespillsaga med flere spilledere, der hvem som helst (inkludert deg, uansett om du er medlem av klubben eller ikke) kan lage seg rollepersoner. Hver klubbkveld (eller nesten hver) spilles det et scenario i sagaen, der en tilfeldig gruppe rollepersoner kan være med. Hvis du er interessert, be noen peke ut for deg noen av de som arrangerer årets klubbsaga, og snakk med dem. Hver klubbsaga starter om høsten, og avsluttes før sommerferien året etter. (Du kan selvsagt bli med i sagaen underveis, du er ikke nødt til å være med fra starten.) Seint på våren/tidlig på sommeren kommer de som vil arrangere neste års klubbsaga med en presentasjon av ideene sine, og klubben holder en avstemming om hvem som får æren.

Tidligere klubbsagaer

Hexagon har hatt følgende klubbsagaer: